Lättläst om körkort

Att ta körkort ska vara enkelt. Vi
hjälper dig genom alla moment.


Först ansöker du om körkortstillstånd
och sedan skriver du in dig på trafikskola.


Syntest kan du göra hos oss
eller hos optiker.


Du får anpassad hjälp
med teori och körning.

Det går att ta buss 1 eller
buss 11 för att komma till oss i Västerås.

I Kungsör finns vi mitt i city.

Du kan vara här och studera
och få hjälp under tiden.

Det finns också böcker på
persiska, kurdiska och arabiska.

När trafikskolan anser att
du är färdigutbildad är det
dags för kunskapsprov och
uppkörning.

Kunskapsprovet kan du göra muntligt
och enskilt om du behöver.

Kom ihåg att ansöka om muntligt
prov långt i förväg då det kan vara
långa köer.

Priser lättläst

  • En körlektion kostar från 540 kr

    Lektionen är 40-80 minuter lång

    Stora teoripaketet kostar 1 800 kr

    Riskutbildningarna kostar totalt 3 200 kr


    Vi har flera paket som gör det billigare

För vem

Denna sida är framtagen enligt normerna för lättläst (LL). Mer utförlig information finns på våra andra sidor.