Om Lundby Trafikskola

Hos oss kan du tryggt ta ditt körkort i vilket tempo du vill, lite långsammare eller mer intensivt. Vi planerar din utbildning utefter dina behov och förkunskaper. Naturligtvis jobbar vi helt digitalt och därmed också transparent, du som elev ska alltid ha full kontroll över din utbildning.

Vi utbildar vår personal kontinuerligt och ser till att alltid hålla oss uppdaterade på allt nytt som händer i trafiken. Du kan lita på att du får en uppdaterad och anpassad utbildning när du väljer oss. Vi vågar nästan påstå att vi har några av landets mest välutbildade trafiklärare.

Flera av våra lärare är också utbildade på att hjälpa elever med olika inlärningssvårigheter. Vi har sett många glada elever som aldrig trott de skulle fixa ett körkort men med rätt hjälp nått hela vägen fram. Vi erbjuder enskild teori istället för teoriundervisning i grupp för att verkligen individanpassa och stötta med det man har extra svårt med.

Vi kan också utföra muntliga eller förlängda kunskapsprov för moped klass II.
Är du inskriven hos oss och behöver ansöka om förlängd provtid, muntligt kunskapsprov eller tolk till kunskapsprov för personbil så kan vi hjälpa till även med detta. Har du inga intyg på dina lässvårigheter så genomför vi lästest. Bra va?

Team Lundby

Niina

Utbildar på B96/BE
Riskutbildare B

Trafikskolechef

Mats

Trafiklärare MC
Utbildar på B96/BE
Riskutbildare A, B

Malin

Riskutbildare B
Utför lästest

Susanne

Receptionist

Mopedutbildare
Marknad
Teknik

Våra bilar

Hos oss finns idag både manuell- och automatväxlade bilar som i princip rullar konstant i alla väder. Vi behöver fordon med hög driftsäkerhet och låga driftkostnader och vi har därför valt Kia och Audi.
Vi har följande modeller:
2 Kia Ceed (1 manuell, 1 automat)
2 Kia Rio (automat)
2 Audi A3 (manuell)

Våra motorcyklar

Vi har motorcyklar i olika storlekar och sadelhöjder som passar de allra flesta, oavsett längd. Vår leverantör är Yamaha Center.
Vi har följande elevmotorcyklar:
Yamaha MT-125 (lätt - A1)
Yamaha MT-03 (mellan - A2)
Yamaha MT-07 (tung - A)

Vår släpvagn

Vår vagn har en totalvikt på 1995 kg, vilket ger bra träning för dig som vill köra med oss. Vi har valt Gaupen som leverantör, då de uppfyller alla våra krav.

Hör av dig...