Lättläst om körkort

Att ta körkort ska vara enkelt. Vi
hjälper dig genom alla moment.

Först ansöker du om körkortstillstånd
och sedan skriver du in dig på trafikskola.


Du får anpassad hjälp

med teori och körning.

Det går att ta buss 1 eller

buss 11 för att komma till oss i Västerås.


I Kungsör finns vi mitt i city.


Du kan vara här och studera

och få hjälp under tiden.


När trafikskolan anser att

du är färdigutbildad är det

dags för kunskapsprov och

uppkörning.


Kunskapsprovet kan du göra muntligt

och enskilt om du behöver.


Kom ihåg att ansöka om muntligt

prov långt i förväg då det kan vara

långa köer.

    En körlektion kostar från 540 kr

    Lektionen är 40-80 minuter lång

    Stora teoripaketet kostar 1 800 kr

    Riskutbildningarna kostar totalt 3 200 kr


    Vi har flera paket som gör det billigare

För vem

Denna sida är framtagen enligt normerna för lättläst (LL). Mer utförlig information finns på våra andra sidor. Mer info finns också hos Dyslexiförbundet.