Att ta körkort ska vara enkelt. Vi
hjälper dig genom alla moment.
Först ansöker du om körkortstillstånd
och sedan skriver du in dig på trafikskola.
Du får anpassad hjälp
med teori och körning.
Det går att ta buss 1 eller
buss 11 för att komma till oss i Västerås.
I Kungsör finns vi mitt i city.
Du kan vara här och studera
och få hjälp under tiden.
Det finns också böcker på
persiska, kurdiska och arabiska.
När trafikskolan anser att
du är färdigutbildad är det
dags för kunskapsprov och
uppkörning.
Kunskapsprovet kan du göra muntligt
och enskilt om du behöver.
Kom ihåg att ansöka om muntligt
prov långt i förväg då det kan vara
långa köer.
Denna sida är framtagen enligt normerna för lättläst (LL). Mer utförlig information finns på våra andra sidor.
© Lundby Trafikskola 2022 - Fallhammargatan 3B, 721 33 Västerås - Tel. 021-475 14 00 - Din trafikskola i Västerås